måndag 15 december 2014

Tillbaka till verkligheten

Fryser ni? Jag har frusit hela dagen! Vilken omställning, från sol och behagliga 15-20 grader till regn, rusk, kyla och mörker! 

Tog denna bild halv tre på em, det blev aldrig riktigt ljust. 

Första dagen på jobbet har i alla fall gått som på kullager! Allt rullade på som vanligt. En selfie i hissen iklädd landstingskläder, blå blus och röd jacka. Det kan inte bli mer FEL färger för min del!! Jag passar inte i rött och inte i blått! 

Nu när jag varit bortrest ett par månader noterar jag saker jag aldrig brukar notera i vanliga fall.

Till exempel när vi väntade på väskorna på Arlanda, alla stod prydligt bakom den gula linjen, inte direkt som i Italien...

På flygbåten över till Neapel stod det på dörren; det är strängt förbjudet att gå ut utomhus under resans gång. Under hela resan var det fullt med folk utomhus... såg så komiskt ut!! Regler finns men inget intresse att följa dem. 

Sen idag var jag in och tankade bilen på en bensinmack. En kund frågade efter saffranslängder men det fanns inte, bara lussekatter. Kunden gick mot utgången då personal, en väldigt serviceminded sådan, springer efter och tipsar om ett bageri i krokarna som säkert har längder. 

Jag ser det som ett typexempel på hur det fungerar här. Hade aldrig hänt i Italien. De hade bara svarat; det finns inte signora. stopp. Inte givit ytterligare info. 

Just det, i München satte jag mig på ett ställe och laddade telefonen. Vad ligger precis brevid mig om inte denna?! 
Capri-juice... av alla ställen på jorden just Caprijuice. 

Väckarklockan ställd, nu sova, godnatt!!! 

ciaooo

2 kommentarer:

  1. Ja, vilken skilnad Sverige och Capri!
    God jul önskar Lena från Wales

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen men man kommer in i det snabbt. o nu vänder det mot ljusare tider, det är skönt!! hur har du det? god jul!!

    SvaraRadera

KOMMENTERA