tisdag 30 juni 2015

Blandad kompott från hemmet & garden!


Nu börjar de äntligen mogna, provsmakade en idag, perfekt smak måste jag säga!

Vi har en stor rosbuske med rosa blommor som doftar ljuuuuvligt!

Bruna sommarfötter! Än så länge...

Vi tog en aperitivo, en Campari Soda tillsammans med några knäckekex med pepparotsost och gurka. Enkelt och gott!

Häromdagen smaskade vi på hemmagjorda hamburgare, istället för att lägga den i bröd la vi alltihopa i ett stort salladsblad! Fint va?
Fräääscht!!

Mamma gjorde en riktig sommartårta. Botten är gjord på riven mandelmassa och ägg. Bara det.
Sen gjorde vi hallonmousse och bredde ut över tårtbottnen när den svalnat, färska bär på det och du har en vacker och god tårta i ett nafs!

Kolla vad jag hittade på affären här i Sverige! Nu behöver jag inte släpa dessa från Italien mer.

Lite örter, jag älskar örter, jag älskar när det smakar mycket! Gärna starkt, och i vilket fall som helst, smakrikt!
Timjan, rosmarin, gräslök, salvia och citronmeliss. Basilikan står inne i växthuset och gottar sig i värmen!


Min älskling! Mitt hjärta!
Lillan, Nuttan, Gumman, Trollet, kärt barn har många namn...

Gick förbi några minimala fågelungar, det visade sig vara fiskmåsungar och mamman & pappan var inte glada åt att jag beundrade deras barn....
..de cirklade över mig och skrek som galningar! Vaddå? Vad trodde dom? Att jag skulle göra deras ungar illa, som är så söta?!

Så här ser Antos zucchiniodling ut på Capri, de gör en djup cirkel runt varje planta så att vattnet stannar där när man vattnar. Smart!
Ordning och reda, löning på freda..

Så här ser vår zucchiniodling ut, inte riktigt lika perfekt...
...men nu har vi i alla fall gjort små cirkelgropar runt våra plantor med! Hoppas nu på en riktigt stor skörd.

Nu måste jag slagga, klockan är mkt! 
Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA