måndag 23 november 2015

Brödraskap med France


Klocktornet på piazzan, Capri

På initiativ av eleverna på en gymnasieskola organiserades ett fackeltåg mellan Anacapri och Capri en kväll, de gick i tystnad. Väl framme på piazzan i Capri lystes klocktornet upp i Frankrikes färger. 

Jag var nere på stranden i fredags men det blev inget bad, solen kom och gick så jag blev blåst på konfekten. Fick skjuts upp med en kille som har bil, gick och handlade lite och sen hem. Fastän jag inte badar är jag helt saltig och håret är som stålull! 


Det är så konstigt men varje kväll klarnar det upp och just nu är vi inne i en period av fantastiska solnedgångar!


Istället för att alltid äta pasta gjorde vi en potatissallad till middag alla italiana. Riccardo gav mig receptet, de stoppar i; kokt potatis, tonfisk, ärtor, bönor, svarta oliver, ägg, tunnt skuren silverlök och tomater. Tomaterna bakade jag i ugnen med lite salt, olja och kryddor, det är ju inte säsong just nu så jag tycker inte de smakar så mycket annars.


Fina fruktståndet, alls läggs upp perfekt alla Östermalmshallen.

     

Via le Botteghe, gamla stan, Capri centrum

   

Via Croce som jag kallar via Crucis

    

Ny gåva på muren...


Alla sätt är bra utom de dåliga, här finns inga "myrorna" eller UFF boxar.

Take it or leave it, allt som jag ser försvinner i alla fall. Vi har en familj i närheten som inte ser ut att ha det så fett, ibland skulle vi kunna ge avlagda skor och kläder till barnen, eller mina avlagda tunikor skulle kanske passa mamman men det är ju lite känsligt..det kan uppfattas fel. Vågar inte.

Nu in i duschen, idag ska jag göra en TIRAMISU!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA