fredag 8 maj 2015

Svenska Pias Bar på Capri!

Bar Il Giardino

Pia är svenska och bor på Capri sen 25 år, på heltid, tidigare pendlade hon hit / hem under ytterligare några år! Pia och hennes man Biagio har en supermysig bar som heter Il Giardino. 
Baren ligger inne på en härligt luftig innergård och är omgiven av blommor och odlingar! Så skönt att kunna sätta sig i skuggan en stund, zippa på nåt att dricka och vila benen!
Il Giardino ligger på Via Tiberio, cirka 10 minuter från piazzan. Den ligger strategiskt mellan piazzan och Villa Jovis kan man säga, det passar perfekt med ett stop där för att ta nåt att dricka eller äta på väg upp mot Villa Jovis eller på hemvägen. Det är varmt i Italien!
Om man är sugen på nåt att äta har de supergoda, grillade smörgåsar eller så kan man ta en fräsch Capresesallad. Vill man ha nåt läskande finns det allt mellan himmel och jord att välja på, min favvo är färskpressad apelsinjuice eller en aperitivo kanske! En campari soda? Ett glas vitt? En öl?
Om ni ska till Capri kan ni gärna ringa och förboka mat/dryck så är allt klart när ni kommer. Pia känner alla på Capri och det hon inte vet om Capri är inte värt att veta, skönt för mig, lite trygghet här på ön! Hon har även arbetat som guide förr i tiden, så undrar ni något, fråga Pia!!

Pia är som jag, hon älskar inte att bli fotad... Fick med henne lite på bild i alla fall, bara så att ni tror på att hon finns, att jag inte hittar på!!
Hon är så lyckligt lottad att hon har en stor, solig terrass med utsikt över havet! Där satt vi och myste häromdagen, hon bjöd på iskallt vitt vin och jag hade med ostbågar från Sverige! Vilken fest!

Detta är den statliga skolan i Tiberio-området för klass 1-5, fin tycker jag, ser städad och prydlig ut. Har bara hört gott om den faktiskt.

En annorlunda innergård med askungen och dvärjarna!!

Nu ska jag gå ut, tänkte se om Palette har öppet, skulle vilja ta nåt att dricka i värmen!

Ciaoooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA