tisdag 3 maj 2016

Jordgubbar och annat ögongodis

Hej,

är jodgubbarna mogna hemma nu?
Vi vräker i oss jordgubbar, ibland naturella men ibland inte. 

Ibland gör jag så här:

Jag pressar en citron i en kastrull och blandar i ett par skedar socker, koka upp så sockret löser sig, låt kallna och blanda i jordgubbarna i mindre bitar. Smaskigt. 


Vår favorit - vongolemusslor! Det äter vi ofta och extra stronga med mycket peperocino

Här är utsikten från via Sopramonte, på väg hem från city. Ön är så liten så nästan jämt har man havsutsikt, det är härligt!

via Roma, den enda bilvägen i Capri stad, den leder fram till piazzan och därefter finns ingen biltrafik. Väldigt skönt faktiskt!

Utsikten från via Roma mot Neapel, det vita huset är Posthuset, toppmodernt, ordning o reda, för ovanlighetens skull.

Jag älskar dessa fina stenmurar, de flesta är noga med det estetiska.

Provolone affumicato, rökta mozzarellaostar. Goda antingen lätt stekta i skivor men de passar även mycket bra i rätter som melanzane alla parmigiana, pajer, lasagne eller liknande. Supergott. 

Vem älskar inte hortensia? Överallt finns dom, jag älskar dom men dom kan vara lite svåra tycker jag. Slokar lätt, av antingen för lite vatten eller för mycket.

Dessa konstiga barrträd, där barren växer uppåt istället för nedåt!

Nu ska jag gå ut i solen, ciao a dopo <3 font="" nbsp="">

#capri #fragole #jordgubbar #capritopselection

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA