fredag 4 december 2015

Födelsedag i Sigtuna


Steningeviks Slottsgalleria, Sveriges vackraste lada



   Julmarknad med massa fina saker


         

                         Fina olivoljeflaskor
        

 Minnen, dessa ser man inte ofta nuförtiden, hur  gott är inte det!

Jag tycker mycket om Lena Linderholms keramik, vackra färgkombinationer och fina blommönster


Vi avslutade dagen på Bistro Burger som jag hört så mycket om. Stället ligger lite oglamoröst i Märsta men tydligen så vallfärdar folk ända från stan för att få smaska i sig dessa hemgjorda hamburgare. Gott var det! 

Jag fick en tårta av mitt hjärta! 



2 kommentarer:

  1. Jag har ett par keramikskålar av Lena L. Det är skålar som man ska ha oliver i och hon har målat så fina oliver på dom.
    Nästa gång vi sitter och häckar på Arlanda i flera timmar ska vi ta oss till Märsta och äta. Det blir säkert även billigare än på Arlanda trots transport. Tack för tipset!
    Birgitta i Umeå.

    SvaraRadera

KOMMENTERA