lördag 12 december 2015

Capri Top Selection - vi planerar resan

Hej igen, det var ett tag sen.....

Jag har varit så upptagen med jobb, födelsedagar i familjen (mammas och min) och spa-resa så jag har inte hunnit in här.


Nu vill jag berätta nåt roligt!!! Jag har tänkt mycket på hur jag skulle kunna kombinera mitt liv i Stockholm och på Capri, här hemma i Stockholm jobbar jag som vikarie inom vården men på Capri har jag inget jobb vilket medför att jag inte har någon inkomst de månaderna. Tyvärr så har jag utgifter ändå.

Jag pendlar ju ner, jag talar flytande svenska och italienska och jag är väldigt förjust i Capri med allt som ön erbjuder tror sin ringa storlek. Det finns ju allt från underbara bad till god mat, flertalet museer, vandringsleder, utställningar mm. Många berömda personligheter har bott och verkat på ön och lämnat efter sig sin historia. Även romarna var ju på plats för 2000 år sedan, Kejsar Tiberius hade inte mindre än 7 villor på ön!

                        

Så vad har jag gjort alltså? Jo jag har startat ett företag som erbjuder skräddarsydda resor med Capri som specialitet och utöver det; guidningar, vandringar, matresor, kulturresor och upplevelser utöver det vanliga på min vackra, gröna och kuperade ö!

Jag känner till Capri rätt så bra vid det här laget och jag känner många lokala personer som har barer och andra aktiviteter, jag känner till de bästa restaurangerna utanför turiststråken, jag känner till gränderna som ligger lite utanför piazzan, jag känner killen som kör sin fina karakteristiska båt runt ön (ingen tråkig vanlig motorbåt), alltså, jag kan inte Capri perfekt men jag vet ganska mycket om hur det funkar. Det jag inte vet kan jag fråga någon lokal invånare om eller helt enkelt fråga Anto som jag bor med, han kan Capri! Han är ju Caprese!

Så, säg hej till Capri Top Selection med webadress CAPRITOPSELECTION.COM och vi finns med samma namn i Facebook.


Här finner ni fina erbjudanden för resor redan i vår. Jag försöker hålla nere priserna så gott jag kan men Capri är ju inte direkt känt för att vara ett billigt resmål, hotell och äta ute kostar en del som jag nämnt tidigare.

Gilla gärna sidan och dela om ni vill, ingen känner ju till min sida ännu så nu behöver jag lite reklam.

Jag vill ju så gärna visa det Capri jag älskar för fler människor så välkomna ner i vår, hoppas vi ses!!

Ha det så bra så länge, ciaooooooo!!!

4 kommentarer:

  1. Grattis! Du följer ditt hjärta.

    SvaraRadera
  2. Oh, vilken fiffig idé! :) Hoppas allt går bra med ditt företag, och ska såklart gilla din sida! :)

    SvaraRadera

KOMMENTERA