tisdag 10 november 2015

Härliga söndag med bad, solnedgång och skaldjur!

Äntligen ett bad med Anto!

Jag badade också men på det får ni ingen bild.

Efter stranden tog vi bussen till Anacapri där vi bytte till en andra buss som tog oss till den västligaste spetsen på ön, där Italiens näst största och viktigaste fyr finns, Faro di Punta Carena.

Det samlas ganska många människor en fin kväll som denna för att se detta naturens spektakel!

Här kan man bada, det finns en gratis badplats och en privat, en beachclub. På sommaren är det proppat med folk men jag föredrar ändå stranden vid Marina Piccola, här vid fyren blir det djupt direkt, ingen strand alls. Inte min stil. 

Beachcluben är ett populärt ställe för fest, bland annat många bröllopsfester hålls här kvällstid under sommarhalvåret 
 


En tom beachclub...bara ett skelett kvar av staket mm


En perfekt kväll för att njuta av solnedgången.


Fyren di Punta Carena


På väg ned, nu börjar showen!




Solen närmar sig vattnet


Jag uppspelt inför spektaklet, det blåste rätt så rejält





Halvvägs i vattnet




Helt röd!



Borta!!

Väntar på bussen...

Uppefrån Anacapri
Vilken helt fantastisk upplevelse!!! Tack för det!

När vi kom hem lagade Anto middag, lyx att få sätta sig vid dukat bord efter en tuff dag!

En helt otroligt god pasta med skaldjur, det syns ju inte på bilden men jag vet att det var så, kanske den godaste jag nånsin ätit!!

En helt perfekt dag med det jag tycker mest om, Anto, bad, solnedgång och skaldjur! TACK.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA