onsdag 4 november 2015

Badbombarbilder

Nu har äntligen sommaren kommit tillbaka, oktober var så regnig och tråkig! Varmt och skönt, drygt 20 grader.

Innan jag gick ner till stranden gick jag och handlade och mina fosterkatter fick frukost, lite köttfärs och torrfoder.


Redan vid 9snåret på morgonen var det så varmt.

             

Jag och min bff hänger ihop varje dag

             

Här döper de husen där de bor, kan vara ett namn på person men oftast kallas de typ "lugnet" "lyckan" eller liknande. Detta heter Capresehuset, Casacaprese. Fin skylt tycker jag.


Djungel? Vissa odlar till max, de har även ankor i trädgården, riktigt lantliv.


Små nätta söta gula blommor i den vackra stenmuren.


Paradiset!


Synen som möter en när man kommer ner är obeskrivbar!




Grönturkost vatten, friskt och fräscht.



Den obligatoriska Faraglionibilden. Jag älskar när de speglar sig i havet, så vackert.




En sån gigantisk kaktusväxt, såna som vi har i blomkrukor inne hemma!

           

Lugnet - ingången till ålderdomshemmet som ligger med utsikt över vindruvsodlingarna och havet.


3 november kl 16.38 - solen skiner fortfarande, vet att hemma är det becksvart den tiden nu.


Här är det ljust cirka en timme längre på kvällen och det blir ljust en timme före på morgonen.

              



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA