torsdag 5 november 2015

Sköna onsdag med bad & katter

                  
       De kommer springande mot mig på morgonen

      Som sagt, det går ingen nöd på mig, så här ser det ut när jag kommer ner till Marina Piccola.

Mysiga restauranger som ligger med bästa utsikten. här äter man världens godaste Calamari Fritti

Kan man ha det bättre?

Den lilla gulliga kyrkan på stranden.

Lucia njuter av de sagolika baden

Det går inte att beskriva med ord!

                   

Dagens Faraglionibild!

Längs vägen växer massor av olivträd, det är som en djungel.

Alla oliver verkar inte vara mogna ännu.

Det ser i alla fall ut som om ingen bryr sig om att plocka oliverna av träden, de har börjat ramla av nu...

Jag vet inte vad nedan växt heter, men skulle gärna vilja veta! Bladen är så fina, de är hjärtformade!

Faraglioni in my heart!

Mellan olivträden!!




Typiska hustak på Capri, runda höga bulliga.

De lilla katten som bor på piazzan, den är 15 år och ser lite skabbig ut men den är bara gammal. Den brukar ligga på tidningarna i tidningskiosken men inte idag, är ute och knallar för omväxlings skull! Så söt!
                 

Och sen mina kompisar, vet inte om det är flickor eller pojkar. Den röd/vita och jag har gjort en deal; jag ger mat mot att jag får hålla lite och krama den. Ge och ta i livet. De andra är för skygga, jag får inte ens klappa dem. 
                 

Jag tror att det är en flicka, den har så tanig ljus röst när den jamar.

De har de bra i solen, inga faror, inga bilar eller rovdjur!

En modig och två rädda. Alla söta!

Jag hade köpt lite färdig gratäng på aubergine som de fick smaka, de älskade det. De första katterna som jag träffat som äter grönsaker! Då är de verkligen hungriga!

                 

Där tallarna är de grönaste gröna och himmelen den blåaste blå!

Fina kontrastfärger

Jag tycker att den här vägen borde heta "smala gatan" istället, så smal som den är.
               




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA