söndag 15 november 2015

Tänder ljus



Igår plockade jag lite oliver, jag tänker inte göra olivolja utan ha mer som dekoration

Var ute med dramaten så kastade ner oliverna där


Lite fönstershopping, ljus dekorerade med fjärilar

            

            

Häromkvällen gjorde vi vår nya favvopasta med vongole och räkor, testa det, så gott!

     
Var ambitiös och kokade räkskal till fond osv, blev väldigt bra! 

En liten förklaring till vägnamnet är en kul detalj


Jag hade kylskåps/frys-rens igår så jag gjorde en calzone i smördeg; broccoli, bladkål, salsiccia, fontina, mozzarella, ricotta, parmesan och 2 ägg. Salt och peppar.


Så enkelt och så gott, bra att ta med ut på utflykt idag

Startklar


Tramezzino-köttbit, nåt jag aldrig sett förut. 

Två trekanter tunnt kavlad köttfärs som fylls med ost och rucola

               Magiska månen i form av en liten tunn   skärva

        

En tanke till alla drabbade



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA