måndag 22 december 2014

Äntligen hemma!!

Hej är ni kvar? 
ett litet uppehåll på bloggen, jobbar och står i, allt bra här, är nu äntligen hemma, sååå skönt!! 

Lilla Rufus satt och väntade på att jag skulle komma hem, så söt i sin fina madrasstygsdräkt :-)

Jag njuter nu av mat jag saknat på Capri, nämligen delikatessknäcke, lax och avokado. Äter till frukost, lunch och middag, bäst att passa på! ;-)



På mitt fina porslin från Mikaela Willers
lite kryddor

och med en rejäl kopp kaffe i söta muggen från Designtorget, gjord av MWallin vilket jag tror står för Margaretha Wallin

När jag kom hem fick jag en försenad födelsedagspresent av mamma o pappa eftersom jag fyllde år på Capri i år. Fina, vita, stilrena galgar till hallen. Perfekt, det hade jag önskat mig!!


Letade fram julpyntet, en tomte hittade jag i alla fall men ingen julstjärna..ska leta vidare.



Tänk att två orkidéer blommar nu samtidigt men den tredje strejkar. 


Imorgon sista rycket på jobbet sen julledigt!! Och imorgon kväll kommer min älskade son och på julafton kommer Anto från Capri! 


Vad gör ni? 

ciao belli!! 

6 kommentarer:

  1. Jag jär lite nyfiken på vad du jobbar med... God jul till dig!!

    SvaraRadera
  2. Hej Anita, god fortsättning! När jag är i Sverige arbetar jag inom vården som timanställd. Det passar mig jättebra, har nära dit o sen är det så flexibelt att vara timanställd, när det passar mig och min arbetsgivare, hoppar jag in! Perfekt!

    SvaraRadera
  3. Hur har du sadlat om från kontorsjobb till vårdjobb? Gått någon utbildning? Ditt liv är fascinerande. Du slutar ett bra jobb men kan ändå köpa en bostadsrätt och sedan pendla mellan Sverige och Italien. Law of attraction måste funka till 100% för dig. Hur har du gjort?? :-)

    SvaraRadera
  4. Hej Ulla, ja, jag har bytt från kontor till vård, det är ju tillfälligheter i livet som styr, när man är mitt uppe i nåt kan det vara svårt att förstå varför saker sker men oftast är det ngn mening med allt! Ja, jag håller med om att jag hade ett jättebra kontorsjobb men jag har det jättebra även nu, nu har jag ju mer ledigt och det är toppen att jag kan tillbringa några månader då och då på Capri. Det var tydligen det som var meningen med allt och det är jag jätteglad för! Som tur är har jag min vårdutbildning ända sen gymnasiet (80 talet), en liten fräsch-up så var det bara att hoppa in. Att jag flyttade beror på att jag måste dra ner på mina kostnader, har inte råd att bo i hyresrätt med det livet jag lever! Det kostade mig flera tusen mer i månaden att bo där jag bodde, nu har jag visserligen lite mindre yta men det räcker för mig, jag trivs verkligen bra! Det finns inget knep för att kunna leva ut sin dröm men jag tror att det är viktigt att alltid tänka positivt och försöka visualisera det man önskar och verkligen sträva mot det, sakta men säkert! Lycka till i Din strävan!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tar dig att svara. Jag har följdfrågor men tror inte du orkar med/vill svara på dem. :-) Bara en dock: hur tänker du om pensionen, att tjäna ihop till den och pensionsspara i och med att du inte jobbar hela året? Det är så lätt att bli trygghetsnarkoman som svensk fast jag försöker komma ifrån det. Jag fortsätter sträva mot min dröm, även om det ofta känns mörkt. Kanske blir det min tur en gång... God fortsättning på 2015!

      Radera
    2. Hej Ulla! Du får fråga vad du vill, du kan även maila mig direkt på mittlivpacapri@gmail.com. Ja, att leva som jag gör, gör att man tappar fotfästet för en sekund, sen blir det en vana. Att jag inte jobbar hela året behöver automatiskt inte betyda att jag tjänar så mkt mindre, jag jobbar rätt intensivt när jag väl gör det! Jag tror att jag i stort är en person som lever i nuet även om jag även tänker på framtiden såklart, dessutom är jag både ekonomisk och intresserad av ekonomi, just nu ser jag min bostad som min främsta pensionförsäkring, priserna verkar gå stadigt upp! Sen har jag ju faktiskt alltid jobbat, ända sen gymnasiet så lite har jag väl tjänat ihop med, jag har ju inte alltid varit ledig ;-) Jag önskar dig lycka och att du kan förverkliga någon av dina drömmar under 2015, god fortsättning! :-)

      Radera

KOMMENTERA