onsdag 10 december 2014

Generalstrejk!!

Vilken stress! Inorgon hade jag tänkt ha en skön sista dag med bland annat packning och matinköp... men nu har jag just fått reda på att det är utlyst generalstrejk till på fredag mellan 10-18, mitt plan skulle gå 12! 

Imorgon blir det till att sätta mig o ringa runt till Lufthansa, flygplatser mm känner mig jättenervös! 

För att komma härifrån tar jag ju nästan alla färdsätt som finns; bergbana, färja, buss och flyg! Den svåraste sträckan som jag ser det är just bussen mellan hamnen och flygplatsen. Återstår bara taxi. Och jag kommer inte att vara ensam om att vilja ha tag i en taxi... 

Var förbi turistinformationen på Capri tidigare ikväll och som det ser ut kommer någon färja gå så det löser sig nog. 

Lufthansa bokar väl om mig får man hoppas men det finns ingen sen connection Napoli Stockholm med avgång efter18, så OM det blir strejk så blir det övernattning för mig, i Napoli eller ngn annanstans..... 

Mamma mia vad jobbigt! 

Här kommer i alla fall några bilder från kvällen. 






Måste försöka koppla av nu. hörs imorgon. Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA