måndag 1 december 2014

Present från Riccardo på kvällskvisten!

Vi fick en rolig överraskning precis, det kom ett bud och ringde på dörren! 
Det var min kompis Riccardo som hade skickat över ett kålhuvud som han odlat själv, en verza, som jag tror är savoykål. Han vet att jag älskar grönsaker! LYX.
Jag tycker de har himla fördelaktigt klimat här, att kunna skörda grönsaker i december! Lyx lyx lyx!!

Här tillagar de den genom att koka den i bitar i en stor kastrull med pyttelite vatten i 30 min. Sen häller de på buljong och ris. Det blir alltså savoykål med ris till slut. 

Jag gick och mötte Anto, busväder nere vid havet och fuktigt till max. Dimmigt. Tidigare idag var all kommunikation till fastlandet inställd, men den kom igång igen på em. Lite som Alcatraz!





En lite annorlunda grej här nere, varmvattenberedaren och tvättmaskinen står utomhus i ett skåp. Inte som hemma direkt...

Nu är det fotboll, forza Napoli!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA