onsdag 3 december 2014

Isolerad på ön!! Dubbelisolerad alltså!

Hej hej, Im still alive!!

Jag har varit isolerad på ön (isolata sull' isola). Isolerad i mitt hem. läs mer nedan.


I alla fall, igår kväll åt vi tårta och skålade med sött bubbel till, mumsigt!



På fm idag började det regna och sen kom det världens åskknall, har aldrig hört ett sånt åsknedslag förut, slog ner i elverket här på Capri, vilket resulterade i att elen gick, på hela Capri. Okul.

Här satt jag alltså i lyan, det var skyfall utanför dörren, ni vet som om nån står med en hink vatten och häller, det gick inte att gå utanför dörren!

Förutom att kyl/frys slocknade kunde jag ju inte baka eftersom ugnen inte gick, hade problem att få igång gasen eftersom klicket som man använder för att tända gasen inte funkade, var tvungen att leta fram tändare!

Med det värsta av allt, hade inget internet, teven funkade ju inte och inte ens hemtelefonen gick! Kunde inte ringa Anto och säga att elen gått mm, ifall det var nåt jag kunde göra.

Passade på att knäppa lite fina bilder och leka med kameran under tiden, här är reultatet:

Ekollon på fat med ljus heter detta verk

Stenar som jag plockat hem från stranden, som jag har i en skål

Lite atmosfär i regnet

Guldspegel från Svedala

Exklusiva godisar som Pia hade med sig häromdagen när vi fikade

Brickan i köket, på middagsbordet, alltid med blommor och ljus

Dessutom väntade jag besök av systrarna Michaela och Stefania, tjejerna från Neapel var ju på väg hit, stackarna i detta väder!




Färjan hade inte kunnat lägga till i hamnen på grund av ovädret, de fick sitta och vänta ombord utanför hamnen i 30 minuter. Eftersom inga telefoner hos mig gick kunde de inte meddela mig om de var på väg eller inte. Sen gick ju inte bergbanan (ingen el).. blev alltså buss upp till piazzan... och när de väl kom hem till oss var de genomblöta och droppen var att porttelefonen inte funkade (ingen el) så de stackarna stod utanför porten och väntade i regnet. 

När jag väl fick klart för mig att de var framme, grannarna skrek att mina systerdöttrar stod utanför porten, var jag tvungen att springa ner och öppna med nyckel! Vilken bra dag att komma till Capri på!! Alla rätt!

Tjejerna hade med sig presenter, en försenad födelsedagspresent till mig, den supergoda doften ORIENTAL från Zara

Och en kaka, en specialitet från regionen Molise, en Pan Milk som är gjord på rismjöl bland annat. Den låg i en jättefin förpackning.





Den ser inte mycket ut för världen men supergod var den verkligen, vi tog flera bitar var, sparade lite till Anto till ikväll.  

Vi åt vi en sen lunch, en Melanzana alla parmigiana som jag gjorde innan elen gick. Nu har de dragit ut på äventyr på Capri, just nu är det blå himmel så dom får passa på innan det drar ihop sig igen. 
Min supermumsiga Auberginegrating

Idag hade jag även provola i den, typ en slags torkad mozzarella som är rökt och smakrik

Stefania har just köpt en ny kamera, en CANON, och hon går på en fotokurs så hon vill passa på att ta fina bilder nu när hon är här. På Capri är det svårt att misslyckas, med de vyerna vi har här! Vackert!

Nu måste jag springa ut och handla lite charkisar till ikväll! 

ciaoo


#capri #canon #molise #panmilk #napoli #melenzaneallaparmiggiana #zara 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA