torsdag 11 december 2014

Panik idag...

Kära läsare, 

såg fram mot en lugn förmiddag, trots mina resebekymmer. Gick ner mot Arco Naturale och knäppte några sista vackra bilder!



Gick sen och handlade lite italienska delikatesser jag ska ta med hem, blev några kilo parmesan, salami, oliver och lite annat gott. Hade tänkt köpa mozzarella med men det var ju så osäkert med mitt flyg pga strejken så vågade inte. Är inte det maximal otur att det är generalstrejk inom just transportsektorn JUST den dagen jag ska resa med minst 4 olika färdsätt, från en nästan öde ö med??!!

Tog en cappuccino på Bar Alberto, var in där även för att köpa några mandelkakor som ska med hem, mamma älskar såna!! 

Lullade runt lite på piazzan, var in en sväng i kyrkan där barnkören övade, så sött. Var förbi turistinformationen för att kolla med båtar, taxi mm inför strejkresedagen imorgon. Fick lugnande besked, första färjan går ALLTID. När jag kom hem skulle jag checka in och fick då detta meddelande, paniiiik!!!!!!!!!! 

Inte roligt alls!! Ringde Lufthansas italienska betalnummer från hemtelefonen men eftersom strejken berör HELA Italien var det några andra med som ringde samma nummer.... Fick sitta SÅ länge i telefonkö så batteriet i hemtelefonen tog slut. Helt otroligt!!! Okej.....

Mobilen funkar inte i lyan så jag var tvungen att gå ut och ringa från den. Har mitt italienska kontantkort i med pyttepytte lite pengar kvar men var tvungen att chansa. Började verkligen få panik nu. 

Smart som jag är (modest!) ringde jag Lufthansas svenska (gratis-) nummer istället, (får dock betala kostnaden från Italien till Sverige). Där är det ju ingen strejk så det BORDE vara lugnare. 

Mycket riktigt svarade de direkt, och jag fick flyget ombokat, blir tvungen att stanna en dag extra på Capri eftersom inga flyg går imorgon, blir resa på lördag istället för imorgon fredag. Nu är allt frid och fröjd igen!! 

Om inte OM fanns....
Nu är ju inte jag en jeanstjej, jag äger inte ens ett par och har inte gjort det de senaste 25 åren men OM jag hade varit en jeanstjej, hade jag köpt såna med lite glitter på. 

Skulle vara snyggt med detta halsband till. 

Känner mig alldeles stel o frusen i händerna nu av allt skrivande... ska göra lite varmt te innan jag går ut igen. 

ciaoooo 


#capri #arconaturale


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA