tisdag 2 december 2014

Födelsedags - Pizza!

Det var rätt fint och soligt på fm så vi bestämde oss för att äta lunch vid havet, dagen till ära!!

Nere vid Marina Piccola gick vi till restaurangen Da Maurizio som har goda pizzor! Jag tog en pizza med grillade grönsaker och Anto en med svamp. Som vanligt! 
Min pizza var supergod!! 

Anto säger att hans var supergod med!

Jag tog peperoncino på min. Extra strong. 

Sen tog Anto en chokladboll, jag smakade 1 sked. Var proppmätt. 

Vi hade en tiggare vid bordet, en väldigt söt liten tiggare var det! Vi såg sen att hon fick festa på lite fisk, ett huvud, som sägs vara en delikatess. 

Restaurangen höll på att göra fina tortellini, de var rosa, färgen kom från rödbetor. Till fyllning hade de ricottaost och soltorkade tomater. Åhh små hjärtan, vad fiiint!! Tortellinihjärtan. Kan det bli gulligare?

Mästerkocken själv, Maurizio!
Fyllningen 

Nu bara vräker regnet ner, tur jag hann hem. Jag är fortfarande så pass oproffslig att jag går ut utan paraply vilken en Caprese aldrig skulle göra vid ostadigt väder...

Förresten, stötte på Riccardo, jodå hans grönsaker är helt fria från bekämpningsmedel o annat krafs, helt ekologisk eller biologico som de säger här.  Biodynamiskt.Yiiipppiiiii. Då kan han få fortsätta med sina presenter!! Tackar och tar emot!

Nu måste jag sätta igång med tårtan, har inte hunnit ännu, ska först ta på mig fleesemorgonrocken från Rusta som jag hade med, lite ruggigt är det. Första ruggiga dagen blev alltså den 2 december! Då vet vi det!


ciaoooo 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA