måndag 8 december 2014

Mot beachen!

Hej alla!!

Jag är redo för beachen! Är ni?


Och jo, vi badade, det är fortfarande varmt i vattnet men inte så varmt i luften idag, det är nordanvind!! Nu var det ju länge sedan jag badade, säkert en hel vecka sen, så jag var verkligen badsugen, låg i en bra stund!


Vi hade frukt och mandlar med oss så vi hade ingen brådska hem. 

Det var fullsatt på restaurangerna i solen nere vid havet! Tror jag det, denna underbara sensommardag! Sen tog vi bussen upp till piazzan. 


Detta är pensionärshemmet som jag visade i ett tidigare inlägg, inte dåligt med egen vingård och havsutsikt! Kanske borde ställa sig i kö!? Eller?


På deras tomt finns denna berömda jättegigantiska fikus från 1934.



En liten suddig selfie med Anto i backen upp!

Vissa har det bra, katter är väl riktiga livsnjutare!!? Jag älskar katter! Här låg denna lilla dam i solen under citronträdet och bara spanade på alla som gick förbi! Hon tittade lite nyfiket på oss, vilken blick!


Idag blev det en riktigt sen lunch, kom hem först vid halv fyra så vi tog en sån här förpackning med skaldjur som vi hade i frysen. Blev alltså linguine allo scoglio! Supergod.


En konstig grej, musslorna var stängda när jag la ner allt i stekpannan men öppnade sig precis som vanligt när jag höjde värmen. Hur är detta möjligt? Trodde allt var kokt och dött i förpackningen? Kan musslorna ha överlevt frysning? Nu förstår jag inte, någon som vet?

Hur har er dag varit? Vad gör ni?

Ciaoooo

#capri #marinapiccola #linguinealloscoglio #gatti #cats #ficus #villahelios #nicolamorgano #casadiriposo

2 kommentarer:

  1. Ohhh vad jag längtar efter restaurang "La Piazzetta".
    Så härligt att du kunde bada!

    SvaraRadera
  2. Jaaa Laudie, så mysigt, det går inte att beskriva med ord!!! Minst 20 grader i vattnet, kanske 22. Hade gärna satt mig på en restaurang men vi var ju ute i tisdags...får vara nöjd med det!! Just nu!!

    SvaraRadera

KOMMENTERA