tisdag 9 december 2014

Kaffe i solen

Hej hej!!

idag har det gått i ett, jag var runt o handlade, sprang hem med varor, hängde tvätt, åt lunch och sen ut igen. Hade egentligen lite ärenden med, bland annat skulle jag byta batteri i min Capri Watch men det glömde jag bort sen.. 

På väg ner till piazzan mötte jag denna lilla skönhet. Som tur var hade jag min Dramaten med mig, i den har jag alltid ett paket torrfoder som jag mutar med, för att få klappa såna här gulliga, håriga men lite skygga kattflickor. 


Anto kom och tog en snabbkaffe med mig på baren, jag satt säkert kvar i två timmar i solen och myste, sommar! Det var väl ungefär i den vevan som jag glömde bort mina ärenden... 


Denna häftiga tavla finns inne på Piccolo Bar. 


Moments




På em åkte jag till Anacapri för att träffa två strandtjejer, Rosa Maria och Bruna. Vi gick på julmarknad och sen fick vi en the och nybakad äppelkaka hemma hos Rosa Maria. Supergott. Passade perfekt med varmt the, det blåste en tramontana, nordanvind, som inte var att skoja med. Brrrrr. Från sommar till vinter på ett par timmar. 

Knäppte denna bild från bussen, due golfi mot Marina Piccola. Vackert. 

Min kompis Riccardo har berättat att hans odlingslott ligger i Anacapri. Det visade sig att den låg dörr i dörr med Rosa Marias port. Är inte världen liten!? 


Näää nu är jag så trött, måste sova, helt slut!! Godnatt. Buonanotte!! Ciaoooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA