torsdag 4 december 2014

Fotodag med Micky och Stefy!

Tjejerna, de små älvorna Micky och Stefy, gick till några utkiksplatser för att fota, det var en underlig dag vädermässigt, men himlen och skenet var perfekt för fotografering. 

Under tiden vaktade jag deras väska så de slapp släpa runt på den, de skulle ju hem med 17-båten till Neapel och springa hem och hämta väskan efter fotograferingen är ju inte att tänka på, tidsbrist och backigt!

Under tiden uppehöll jag mig runt piazzan, det var magiskt väder, det ömsom regnade ömsom sken solen så jag fick till några väldigt bra bilder, eller var tycker ni?! Själv är jag supernöjd!

Nu kommer en hel kavalkad med foton, bara att bläddra igenom snabbt så ni inte tröttnar på min FOTOblogg!

Sol och regn resulterar i detta fenomen

Magiska moln, Piazza Funicolare

Jag fick ta skydd under Bar Albertos markis när det regnade som mest

Mickys rosa väska

WOW säger jag bara

Panoramafoto för att få med så mycket som möjligt

Kyrkan på piazzan från sidan sett

En rund vit boll eller? Eller ett vitt moln?

Vacker kyrka visst? Chiesa di Santo Stefano


Fina bubbelflaskor från La Capannina Enoteca Capri

The best sisters

En espresso macchiato al Piccolo Bar

Vinrankor i ålderdomshemmets trädgård

Ingången till ålderdomshemmet

Fin mur

Utsikt mot Anacapri

Simply beautiful

När Micky och Stefy drog ner till hamnen i Marina Grande masade jag mig hem, skulle städa undan lite, flytta tillbaka till sovrummet och hänga tvätt, diska undan mm. Nu står tvättställningen i vardagsrummet eftersom vi inte har något tak utomhus och jag hör att åskan går igen....Det här ruggvädret verkar ha parkat över Neapelbukten! Nu räcker det tycker jag!!

Anto kom hem efter jobbet med en form jättegod pasta som han fått från en restaurang, det var som stora pastasnäckor som var fyllda med besciamellsås, spenat, lite tomatsås och olika ostar. Värsta delikatessen!! Han fick dem från restaurang VESYOUVIO, verkligen att rekommendera om ni har vägarna förbi Capri!! Hann inte ens ta foto på den innan vi smaskade i oss allt. Synd.

Nu är det bara en vecka kvar här för denna gång, innan det bär hem till Svedala. Längtar jättemycket efter sonen, katten, familjen och vänninora men ser inte fram emot mörkret, kylan och stressen! 

Det är bara att gilla läget, det är som det är denna tid i Sverige. Inte ens klimatförändringarna rår på mörkret!

Ska bli mysigt med lite julstämning i alla fall, här känner jag inga såna vibbar alls!

Hörs imorgon, ciao gonatt

#capri #arcobaleno #vesyouvio #piazzetta #bastalapioggia 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA