måndag 27 april 2015

Belvedere - utsiktsplats

Godmorgon,

Det har regnat inatt och nu på morgonen med... ;-( och därför har jag passat på att städa undan lite här hemma, Anto är ganska ordningssam men han är ju trots allt man...;-)


Igår eftermiddag gick vi till en fin utsiktsplats som ligger ganska nära oss, Belvedere Dentecala. 


Det är så vackert vatten, synd man inte kan gå ner där och bada, det är ju stup, porös mark (kalksten) och risk för ras! Man kommer bara dit med båt!


Utsikt mot Villa Malaparte som ligger nere på en klippa vid havet. Otroligt att de kunnat byggt ett sånt stort hus där nere.

Arco Naturale, en triumfbåge direkt i berget.

Det håller på att spricka upp, jag ska ut på en promenad, hörs sen!

2 kommentarer:

  1. Har nyss hittat till din blogg och tittar in varje dag:-)! Inspirerande läsning, lite nyfiken på hur du lagt upp dit liv mellan Italien och Sverige? Härligt med någon som vågar göra det många bara drömmer om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, hoppas du gillar mina bilder med, har ingen speciell kamera utan tar alla bilder med min telefon, rätt ok ändå visst?!

      Lagt upp och lagt upp, just nu är det så här att jag brukar åka ner hit till Capri mellan varven och brukar stanna 2-3 månader. Jag är hemma i Sverige när det är olidligt varmt här juli-sep och då kan jag passa på att hoppa in som sommarvikarie med, får passa på att jobba när alla andra vill vara lediga. Och jag är hemma i Sverige cirka 4 månader de tråkiga regniga månaderna här på Capri, dec-april. Ungefär så. Det kan variera lite, kan ibland inte vara borta så länge, har ju mitt hem, jobb och familj i Sverige. mvh caroline

      Radera

KOMMENTERA