tisdag 21 april 2015

Hade glömt...

...exakt HUR vackert det är här på Capri!! Capri är Capri!

När jag gick ut på förmiddagen insåg jag att jag glömt hur otroligt blått havet är här och hur otroligt gröna tallarna är! Liksom lite extra allt! Typ dubbelt så bra. Lilla vägen mot Arco Naturale nedan

Utsikt från Matermania mot Marina Piccola

Eller vad tycker ni? Vackert eller? 

Åt lite rester till lunch, ska ta det lugnt såhär första dagen, har packat upp och handlat lite till ikväll. Jag vaknade kl 5 imorse och visste inte var jag var!! Kändes helkonstigt. Va, ligger Anto bredvid mig? Var är vi?

Imorgon börjar jag mitt jobb, strandjobbet, strandlivet! Ska det vara så här varmt måste jag kanske kasta mig i havet. Det är varmare här nu än det är en helt vanlig svensk sommardag. Skönt, synd att klaga.

Har det toppen, hoppas ni alla andra har det med!

Ciaaao





6 kommentarer:

  1. Uffa, nu får man avundas din tillvaro på den vackra ön igen..... :-) Underbara bilder! Njut till 100% - fast det gör du ju!
    Ett par frågor från trygghetsnarkomanen: Funderar du inte över pensionspoäng som du förlorar när du inte arbetar hela året? Har du kanske en bra pensionsförsäkring? Och hur ser du på att du förlorar din SGI om du är tjänstledig mer än tre månader? Kanske personligt men i så fall behöver du inte svara. Det är lugnt.

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du är tillbaka! Har saknat din blogg!

    SvaraRadera
  3. Ja Ulla, ska verkligen försöka njuta av min lyxiga tillvaro!! Ang pension, lever mer i nuet, carpe diem du vet! såklart man tänker på pensionen då och då men jag kan inte gå omkring och oroa mig för det. Troligen måste jag jobba nästan 20 år till och är inte så säker på att vi får ngn pension alls då.... Är inte tjänstledig eftersom jag är timanställd, behöver inte be om ledigt vilket är skönt och som tur är, är jag aldrig ledig längre än 3 månader. Vad sysslar du med? Var bor du? Har du bott i Italien tidigare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad jag vill komma ur min trygghetsbubbla och tänka lite som du. Försöker hitta inspiration inför den dagen jag är fri att satsa på mina drömmar och du är en del av inspirationspaletten. Jag kanske hör av mig direkt till dig någon gång men kan säga nu att jag bor i Göteborg. Fortsätt njut. Jag är inte alls avundsjuk...... Haha!

      Radera
  4. Oj vad du är hemlighetsfull, berätta lite om dig själv! Börja blogga på din fritid om du inte redan gör det, mitt tips, skönt att skriva av sig! Eller du kanske är upptagen i din trädgård? Haha? Snarare hihi... nu ska jag till stranden, hörs!

    SvaraRadera

KOMMENTERA