torsdag 23 april 2015

Mozzarella - på längden och tvären!

Ciao!!

Var lite halvmulet på morgonen så innan jag gick ut tog jag in tvätten, såg ut som det kunde bli regn... sen sprack det upp, strålande och faktiskt kokhett!

Under min runda gick jag förbi denna gigantiska fikus - en hel vägg

och denna vackra grind som glimmar - skulle inte ha nåt emot att ha den utsikten

och denna utsikt - notera stenhuset som hänger på bergsväggen, skulle ni våga bo där? Jag tror inte att jag skulle våga, det har varit ras inte så långt därifrån. Men häftigt är det, med pool o allt!

Man kan få sina kläder uppsydda på stubinen ifall man inte orkar packa hemma, det finns en liten boutique på via Roma, allt i vackra helsidentyger såklart!

Och då måste man ju ha dessa små juveler till som matchar..

Mozzarella, såndär riktig, äkta och framförallt dagsfärsk mozzarella längtar jag efter när jag är i Sverige, så när jag är här på Capri brukar jag passa på att få min lilla dos. Mozzarellan ligger i en pappersbit kan man säga, med typ tryckknappar på, fint ska det vara! 

Så här ser den ut när man öppnar pappret, alldeles mjuk och saftig! Rinnig och god. Mmmmmmm

Jag älskar bruschetta (man uttalar det brosketta) så jag rostade ett par bitar bröd som jag sen drog en vitlöksklyfta över och gned in ordentligt. Det ska smaka mycket!!

La på tomater, hade modell långsmala hemma och sen rev jag av några bitar mozzarella och la på. Man river av mozzarella, man skär inte!! Många här får rysningar om de ser att man skär! Peppar, peperoncino och lite basilico (det heter basilico, inte basilica, basilica är en stor kyrka) så var det klart att avnjutas!!


Till det blev det en mozzarella-bland-sallad för att vara på säkra sidan! Fräscht och gott i värmen.

Solen gassar ute, bara 21 gr just nu, i skuggan alltså, men solen är stark, antingen är man vid stranden eller också är man inne, för varmt att bara gå omkring. Jag är hemma, inne just nu :-)

Hörs sen, ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA