torsdag 30 april 2015

Cornetto - San Michele - Livsnjutande katter

Strålande sol, men blåst! På piazzan var det tjockt med turister och även caprilirare, hörde att vissa sa att "vad kallt det är"..... 

Min spontana reaktion är att de vet inte vad kallt är... I Sverige är det kallt, inte här, ok det blåser lite men det är trots allt 18 grader varmt, inte så jättekallt... i mina mått mätt! Eller??

Ok, blev i alla fall en frukost med cornettino (modell liten) och cappuccino på Piccolo Bar. 


Piccolo Bar är en av de mest kända barerna i Italien, här samlas jetsetarna i form av skådisar, wanna-bees, andra kändisar, blandat med fotbollsspelare i Serie A under sommarmånaderna. Högsäsong för alla paparazzi! 

Blev en cappuccino eftersom det fortfarande var förmiddag. Italienarna dricker cappuccino bara på morgonkvisten. Endast turisterna dricker cappuccio efter kl 11... men jag är ju på semester så jag är en form av turist med.

Känner ni till svenska Axel Munthes Villa San Michele? Det ligger i Anacapri, den övre kommunen på ön Capri.

Kolla på fotot nedan, där det kryllar av hus är kommunen Capri. Det är det stora bergsmassivet som delar ön, på andra sidan berget ligger staden Anacapri. Villa San Michele-huset finns längst ut på berget mot höger, precis ovan vägen. Ett vitt hus insprängt i berget. En fantastisk plats!!

Förstorad bild, det vita huset ovanför vägen.

Det finns många livsnjutare här på Capri, här har vi en av dem...

... och här är en till, som inte kan stänga munnen, tungan hänger alltid ut lite. Han och jag ses varje dag, ibland har jag lite torrfoder med mig eller så ber jag kötthandlarn om lite rester! 

Jag har varit på Via Tragara idag, mer foton och info kommer senare, måste sortera lite. 

Ciaooo!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA