onsdag 29 april 2015

Taxibilar, skaldjur och farlig vovve

Det här med taxibilarna på Capri. Under vinterhalvåret pimpas de upp till max för att vara tipp topp till sommaren och turistsäsongen. Inga taxametrar finns, fixed price gäller, pris runt 20 eur för de flesta sträckor på 2-3 kilometer. Dyrt!
Detta är den snyggaste färgen av alla enligt mig!!! Lila-rosa!! Drottningen!
Bilarna kläs om med skinnklädsel i starka färger och detaljer på bilen lackas sedan i matchande färg. 

Orange är uppseendeväckande

Utsikt mot hamnen, vägen från denna öde ö...

En av de tuffare vägarna på Capri, är via Croce (via Crucis) även kallad mördarbacken av mig!! Bra träning för den som tränar för maran eller annat tufft lopp...

En sån liten prunkande terrass är en av min drömmar

Så vackert, så vackert, på via Matermania

Sitter en liten vithårig kille vid grinden och kikar ;-) Det står "akta dig för hunden" på en av skyltarna som sitter på grindstolpen men jag tycker inte han ser så farlig ut, tycker ni? 


Jag är snäll och söt, inte farlig ;-)

Som ni säkert redan förstått gillar vi stark mat, många peperoncino ska det vara!

Mina lupini som jag lagt i blöt i diskhon i hopp om att de ska spotta ut den sand de eventuellt har i sig. Sen är det bara att kasta dom i pannan...

Nu är klockan mycket, därför önskar jag er alla en väldigt god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA