söndag 26 april 2015

En supertrevlig kväll!

Godmorgon,

Igår kväll var vi ju bjudna hem till Umberto och Marianna på middag. Umberto är arbetskamrat med Anto, de känner varann sen massor av år och Marianna är advokat. 

Sprang in på blomsteraffären och komponerade denna bukett att ta med, fint va? Rosa ranunckar och limebollar. Lime och rosa är så vackert ihop tycker jag, färgerna kompletterar varann.


De hade fixat en superb italiensk middag, med bubbel & bruschetta till förrätt, hemgjorda capreseravioli, vilka man inte gör på en kafferast, som primo, salsiccia och sallad plockad här på Capri, till huvudrätt! Sen kom jordgubbarna in och avslutningsvis en tartellette med smultron! Limoncello! Ja, då kanske ni förstår, det var supergott, trevligt sällskap och vi blev proppmätta!

Anto, Marianna och Umberto

De har en fantastisk utsikt mot medelhavet!

Vacker solnedgång mot ön Ischia!! Vad mer kan man begära?

Mer blommor! Här är hela taket, hela gången in, full av dessa glicine. En fröjd för ögat! Vad bra de som bor där måste må, man blir ju så glad av blommor! I alla fall jag. Älskar blommor.

Och här kryllar det av Marguerite, de kommer knappast fram i gången! Vackert som en tavla, eller hur?

Nu är det Pionsäsong här, inne på blomsteraffären var jag i valet och kvalet om jag skulle ta pioner eller ranunklar. Pionerna är som en dröm med, overkligt! Laxrosa färg. 

Nu ska vi ner till fiskaffären och köpa lite skaldjur som vi ska ha till lunch! Blir troligen en blandning av vongole & cozze, vediamo.

Ha en underbar söndag, det tänker i alla fall jag ha!

Njuta av nuet!

Njuta av allt vackert!

Njuta av tillvaron!

Ciao!


2 kommentarer:

  1. Tack!!! Visst är det underbart, jag har själv svårt att smälta hur fint det är!

    ciaooo

    SvaraRadera

KOMMENTERA