fredag 24 april 2015

Drömma kostar ingenting - men drömmen kan bli verklighet!

Godmorgon!

Här på Capri, där klimatet är milt och man lever mycket utomhus, vore det en dröm att kunna ha trädgård med uteplats och gärna ett land som man kan odla grönsaker i. Utsikt mot havet vore ett plus. 

För ögonblicket är det en dröm och eventuellt kommer det att förbli så med de priserna som råder här (kanske de högsta i Italien?!) MEN jag tror mycket på attraktionslagen, det man tänker på, det drar man till sig. Alltså gäller det att tänka positivt och försöka att visualisera det man önskar sig - en dag kan det hända att det slår in. 

Det var faktiskt Blondinbella som först inspirerade mig och fick upp ögonen för attraktionslagen, det har ju funkat för henne, so why not! Värt ett försök i alla fall, kostar ju ingenting att dagdrömma, eller?

Viktigt att tänka på att attraktionslagen inte förstår "inte" och "nej", man ska alltså inte tänka "hoppas jag inte blir sjuk", det är samma som att säga "hoppas jag blir sjuk", och det är ju inte så lyckat. 

Varje dag går jag förbi detta hus med trädgård, jag tycker det är så gulligt, fint och välvårdat. De har ett aprikosträd och lite andra fruktträd, ibland får jag lite frukt av dem, snällt! 



Huset är inte stort men det bor en familj på fyra pers där, men det är inte huset jag drömmer om, det är trädgården jag vill ha!!

Det jag tycker är konstigt, som jag ofta noterat är att många trädgårdar och terrasser står tomma, folk sitter inne och ugglar, hade jag haft dem hade jag alltid suttit ute och njutit!!

Jag förstå i juli/augusti, då är det för varmt att sitta ute och man kan inte sitta i solen, den är för stark, men nu, i april/maj men även sep/okt, det är tomt då med!!

Det verkar lite som om det man inte är intresserad av, (caprilirarna bryr sig inte om uteplats) det kommer över en, (de sitter med uteplats utan att de bryr sig om den) men om man jättegärna vill ha en (jag vill ha uteplats) då får man det inte!! Orättvist och underligt! Varför är det så? Är det för att man ska vara tacksam med det man har och inte gapa efter mer? Eller vad?

Nu ska jag hänga tvätt och sen gå till havet för himmelen är så här blå! Är nöjd och glad för det, lever i nuet!


Ciao!


2 kommentarer:

  1. Låter som du lever din dröm, härligt.
    Kan inte låta bli att inspireras av bilder o dom fina beskrivningar du ger av miljön på Capri.
    Njut o fortsätta skriva.
    Det är en fröjd att få drömma sig bort till dina inlägg.

    Önskar dig allt gott på ön.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att höra! Ja, det är ett drömliv här, ska ut nu i solen, blir en superdag!! Ha en bra dag du med!!

      Radera

KOMMENTERA