tisdag 21 april 2015

I'm back!!

Igår gick resan av stapeln, med blandade känslor (inte så lätt att lämna familj, son och katt). Pappa skjutsade mig till Arlanda straxt efter 8 på morgonen och jag checkade in på studs för att bli av med den stora, tunga väskan. Där träffade jag några exSASkollegor som jag hejade på, så roligt att ses! Tänk vad roligt och bra vi hade det på SAS för 10-20 år sedan!! Bästa jobbet. 

Sen flög jag med Lufthansa till Neapel, via München, en behaglig flygtur utan turbulens, skönt, gillar inte när det hoppar..:-(

Eftersom jag hade ganska tungt bagage denna gång hoppade jag in i en taxi till hamnen, istället för att ta bussen. Ibland är det värt det lite extra, 20 euro kostade det mot bussen som kostar typ 4. Vad gör man?


Fick vänta en och en halv timme sen gick båten, det var den långsamma färjan som var nästa båt  som avgick till Capri, 12 eur kostade den lilla trippen och tog 1 timme och 20 minuter.

Medan jag väntade på avgång tog jag en tripp till baren,  köpte en liten delikatesssmörgås, en buffelmozzarellapanino! Blev så hungrig, fick bara en liten kaka på andra flighten och nu var kl halv 7 på kvällen, hade ju varit igång hela dan utan mat. 

Vilken underbar båtresa, hade fullt upp med att fota åt alla håll! Åt ena hållet var.. den mäktiga vulkanen Vesuvius som för ett par tusen år sedan begravde staden Pompej under aska och lava...

   ....och åt andra hade jag världens vackraste solnedgång med ön Ischia vid sidan om till vänster!!         
MAGISKT är ordet som passar bäst!! 


Anto mötte upp mig i hamnen på Capri såklart, som vi längtat!! 

Normalt brukar jag åka bergbana upp till Capri centrum men den hade stängt för kvällen, trist, så fick ta bussen, som var proppfull. Det var kaos med alla människor och allt bagage ombord, det är ju så mkt kurvor hit och dit, kringelkrokarvägar... jaja, det gick det med!!


Väl uppe i "stan" hade jag velat skicka hem mina tunga väskor med bud men budfirman hade också stängt för kvällen.. bara att dra väskorna hem själv med andra ord... uppför alla backar. Tur man har bra kondis och att vi var två, hade aldrig klarat det själv!! Hur gör alla andra, de som reser själv?

Packade upp det allra nödvändigaste, hade lite mat med från Sverige som skulle in i kylen och frysen. Jag vet, visst låter det konstigt?! Vem tar med mat från Sverige till matlandet Italien? Jag!!

Sen drack vi bubbel och åt världens godaste spaghetti alle vongole som Anto förberett. Extra piccante. Extra strong. 

Efter middagen tog jag en snabbdusch, kände mig så smutsig efter resan och var sååå trött så sen... natti natti!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA