onsdag 14 oktober 2015

Badmåndag


Det är så vackert, går inte att beskriva med ord!

Hade lust att ligga i hela dagen MEN det kryllade av maneter!! Röda brännmaneter!
Blev inget bad för mig, bara lite skvättande!

Min beach!

Paradiset!

Häromdagen visade jag en konstutställning i Giardini di Augusto, detta är en del av samma utställning. Mitt på piazzan, med utsikt över havet står detta NO. Betydelse och syfte är det ingen som vet, its just ART!
Jag brukar vara ganska openminded när det gäller konst, allt ligger ju i betraktarens ögon, men jag tycker faktiskt att denna utställning förfular Capri ganska rejält! Både den i parken och nu denna som skymmer havsutsikten mm. Inte bra!

Hej fiskmåsen! Hej civilisation (fastlandet)!

Det finns ju två stränder på Capri, Marina Grande och Piccola. Piccola ligger i skyddat sydläge medan Grande (hamnen) ligger öppet mot norr! På sommaren går det inte att vara i Piccola, det blir som en stekugn så då går man till Grande. 

Den här tiden på året, och även under våren, är det inte skönt att bada i Grande, det är mycket kallare, blåsigare och kallare i vattnet. Sen skyms ju stranden från bergen i Anacapri så här års, såhär såg det ut kl 16 när jag kom till piazzan och då har det ju varit skugga ett bra tag.
Vem vill sola och bada där nere i kylan? Återstår bara Piccola med andra ord! Stranden ligger till vänster på bilden, under kullen.

Men på Piazza Funicolare var det sommar!

Utsikt mot ön Ischia!

En del av Via Croce.... puh!

Solnedgång


Vackra tallar överallt. Här är det förbjudet att fälla ett träd, kan hända att man kan få ett specialtillstånd, men lätt är det inte! Bra på sätt och vis tycker jag.

Via Sopramonte med vackert blomster

Via Sopramonte


Hemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA