lördag 10 oktober 2015

Å regnet det bara öser ner....

Det åskar och dundrar och det bara VRÄKER ner, som om nån står med en hink på övervåningen och bara häller ner vatten...det går inte att gå ut och även om jag skulle vilja gå ut, finns det INGET att göra.. så jaja, så är det att vara på en ö och det värsta är det det ska fortsätta i tio dagar till!! 

Det blir en utflykt för min del nu i veckan, drar till Napoli till min kära svägerska Rosaria och så vill jag hälsa på mina kompisar Miky och Stefy som bor i Pomigliano D´Arco, straxt utanför Napoli. Vi kanske kan ta en trip till Ikea för att få dagen och gå och där dom bor finns det massa shoppingcentra, här på Capri finns inget sånt!

Ingen mening att gräva ner sig, jag har gjort så mysigt här hemma som det bara går, jag tycker om åskan så det gör inget, jag har tänt ljus, lagat lunch, pasta med tonfisk extra strong också dricker jag rött vin, Falanghina, jättegott!

Vinet köper jag i lösvikt på supermarket, kostar 2,59 euro och det är en liter, det är ett kap eftersom det är så gott! Köpte lite annat godis med men det berättar jag om imorgon...

Igår när jag gick ner till havet var jag tvungen att knäppa dessa bilder; det är en hel dal full med krasse! Det är så konstigt, på våren är de gula och oranga men nu är de blå och lila! Det är den största krassen jag sett, helt otrolig, eller hur??


Egentligen går det inte att beskriva med bilder, det måste ses med egna ögon.

Persikor, och precis som våra äpplen hemma, ramlar vissa ner och blir mos, synd!

Det var inget vidare väder igår heller, solen kom och gick. Om det hade varit sol hade jag faktiskt tänkt att kosta på mig en lunch vid havet, under denna markis hade jag haft det jättebra men nu blev det inte så..

En av många stabilimentos, Beach Clubs

Jag älskar färgen på havet nere i Marina Piccola, det där turkosa är helt ofattbart. Faktiskt.



Stora vågor på havet, jag badade bara halvvägs, ville inte blöta ner överdelen!

Det var nästan öde men helt ensam var jag inte...

Det satt några andra tappra på lilla platån och njöt.

Jag tog med boken av Axel Munthe, försökte läsa lite men det blåste så mycket och sen började det regna så det blev inte många sidor tyvärr.

Vad gillar ni min badväska? Tres Chic? 
Den gamla gick sönder så nu har jag en Ikea-kasse, det funkar det med. När jag åker till Napoli nästa vecka ska jag investera i en ny lite snyggare, framförallt lite mer stabil, en som står upp, denna är ju helt lelös!

Jag har lördagsmys hemma.

Så här ser det ut när jag öppnar ytterdörren, helt grått och regn men det syns ju inte på bilden..

Ja ja, ingen hit men det är väl nån mening med det med, det är väl nån som tycker att jag ska sitta hemma och bara vila och ta det lugnt. Så tolkar jag det. Det brukar ju vara jättefint väder hela oktober och november men som sagt, vädret är det enda vi inte kan styra över så det är bara att gilla läget!

Jag är ju på Capri, bara det, det går ingen nöd på mig!

Vad gör ni??




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA