torsdag 1 oktober 2015

På plats på Capri!

Igår hade jag en underbar dag på stranden med många bad, nåt som jag verkligen längtat efter!


Var på stranden i Marina Grande

Vulkanen Vesuvius i bakgrunden

I väntan på bussen
Redan igår var dessa typiska "dåligt väder moln" på väg in över Capri.

Capris landmärke, "I Faraglioni" tre stycken stora kalkstensbumlingar ute i havet.

Idag ska jag fortsätta med Maggans bok, stackars henne vilket helvete hon gått igenom, och sen ska jag sätta klorna i Boken om San Michele!

Det kan man verkligen kalla det, störtskur! Mamma mia det bara vräker ner!

5 kommentarer:

  1. 1977 var jag, mor och morfar på Capri. Det var Ansgarresor som anordnade resan. Rom, Assissi, Floren, Neapel och Capri. Jag satt ofta och tittade på stenbumlingarna.
    Axel Munthes bok läste jag då, vi var ju på "studiebesök" i hans hem då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birgitta! Tack för din kommentar! Vilken fin rundresa ni var på den gången, finns mycket att se på alla dessa fantastiska platser. Ja stenbumligarna ligger där de ligger så har du lust att se dem igen live så ta en trip ner vetja. Villan, alltså Villa san Michele är en av de vackraste platserna på jorden! Visst? Det är MAGISKT!

      Radera
  2. Jag tror man skulle sätta sin hand på lejonets fot som låg och tittade på havet och stupet. Till Italien har jag varit ytterligare 3 gånger, dock ej till Capri.
    Om 2 veckor ska jag och min man åka till Sicilien, det blir första gången. Och för min man första gången i Italien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det så härligt på Sicilien!! Vilken plats ska ni till?

      Radera

KOMMENTERA