lördag 3 oktober 2015

Ankomsten

När jag landade i Napoli stod min kära svägerska Rosaria med man Tonino och väntade, de visste att jag var på intåg men vi hade inte bestämt nåt, hon jobbar & så och har svårt att komma ifrån. Hon är syster med mitt ex, vår vänskap sträcker sig nästan 30 år bakåt i tiden!

Vilken sorpresa, överraskning!!!


De tog med mig till en av de mer kända pizzeriorna på strandpromenaden i Neapel, Via Caracciolo.

Vi njöt av en delikat äkta napoletansk pizza, Rosaria och jag delade på en Margherita med buffelmozzarella, Tonino fick en egen, ett glas vin sen var jag tvungen att stressa till flygbåten och Rosaria skulle vidare till jobbet!


Rosaria och jag med Capri i bakgrunden bakom oss.


Flygbåten närmar sig Capri. Det högra på bilden är Capri, det vänstra är fastlandet, Sorrentohalvön.
Det ser nära ut men riktigt så nära är det inte, lite drygt nån kilometer tror jag. Öppet hav.


Anto hade SÅKLART köpt skaldjur till middag, han vet att jag älskar det! Vi gjorde en stark musselsoppa på blåmusslor med rostat bröd och sen gjorde vi spaghetti med vongole, de små grå musslorna. Det är sååå gott, det godaste som finns faktiskt!



Och till det, ett av favvovinerna, Santa Margherita Chardonnay


Ett magasin som här delas ut gratis, så fina bilder och mycket bra info för oss som befinner oss här!


Via Krupp, pryder framsidan, den lilla stigen ner till Marina Piccola, badstället i söder! Så vackert att det är nästan inte klokt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA