tisdag 6 oktober 2015

Gamla stan & kycklingfrikadeller!

Såhär ser det ut gamla stan i Capri stad. 
Pyttesmå trånga gränder, det går knappt att mötas två personer ens. Bil är inte att tänka på som ni förstår.


Det fattas bara linan med all tvätt, precis som i Napoli så skulle det vara en perfekt Lady&Lufsenscen!


Mysigt!

Gulligt!

Nu gör jag kycklingfrikadeller:

° jag hällde lite olja i en en stor kastrull med några vitlöksklyftor, när de stekt lite hällde jag i två burkar passerade tomater
° i en mixer körde jag en stor bit bröd, ett ägg, en hel kruka persilja, lite timjan, en bit parmesan, salt&peppar
° sen blandade jag geggan med kycklingfärsen, rullade stora bullar och la försiktigt ner dem i den kokande tomatsåsen. 


Konstigt nog har jag svårt att hitta färska kryddor här på Capri, det är mycket lättare hemma.
Tror det beror på att de flesta har kryddor i trädgården, och vi andra? 
Därför tog jag med dessa små burkar som dessutom är ekologiska med, fanns på Ica hemma. Jättegod timjan som jag just testat!


Lakanen som kryddorna ligger på är förresten från Åhlens

Nu ska jag hänga tvätt..jag som är van vid torktumlare..men allt går!
ciaoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA