torsdag 20 november 2014

Bad på Capri i turkost vatten!!

Slank in på baren och tog en kaffe o en minicornetto med vaniljkräm. Delikat var den verkligen!

Gick en skön promenad ner till stranden, tar cirka 35 minuter hemifrån och är cirka 3,5 kilometer. Så mycket fina saker att titta på på väg ner, som denna vackra grind med utsikt över havet. 
Badade direkt, det är så fint, helt klart och turkost, man kan inte annat än att bara kasta sig i!! 
Jag är inte ensam på stranden som ni ser. Alla livsnjutare kommer ner och badar. Många går hem vid 13.30 tiden, då måste de hem och röra i grytorna!! Männen och barnen måste ju ha lunch!
Nu ska jag äta lunch, gjorde en paj häromdagen med spenat, potatis och ricottaost. Sååå god. 
Fortfarande sommar, fortfarande bad, fortfarande bruna fötter. Allt perfekt. Kan inte bli bättre!
Ha det så bra, vi hörs sen. Berätta gärna era minnen av Capri om ni varit här, skulle vara roligt att höra!! 

#perfect life #italy #italia 
#capri #marina piccola #mare #bellavita #svenskaresebloggar

4 kommentarer:

  1. Jösses vad härligt det där såg ut!

    SvaraRadera
  2. Hej Ida!! tack för at du läser min blogg!! ja, det är verkligen underbart, kan inte ha det bättre!!

    SvaraRadera
  3. Har aldrig varit på Capri, men vad jag hittills sett i din blogg så tror jag att jag vill åka dit. Borde inte kosta en förmögenhet att ta sig dit härifrån Kreta där jag är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen, du får försöka masa dig hit. I vår kanske? kan du ta dig med båt till Bari? Vi får organisera nåt!!!

      Radera

KOMMENTERA