tisdag 18 november 2014

Buffel Mozzarella & söt farbror

Inatt var jag vaken en del och då tittade jag på Gokväll från i lördags, vilka goda sallader de gjorde med mozzarella!! Bara att gå ut och handla, glad att den inte kostar 100 kr/styck som det sas i programmet.

Gick en promenadrunda, det är ju så vackert och det är fortfarande så varmt och skönt, runt 20 grader så än behöver man ingen jacka! Jag går i sandaler men det gör inte italienarna, det är ju november! Spelar sen ingen roll om det är varmt eller inte, det är vinter för dom.
Så här smal är vägen och det lutar en del, bra motion. 
Mozzarellan ligger inte i kyldisken utan uppepå disken bara. De smakar inget om de är kalla, de ska vara rumstempererade.
Clementinerna jättegoda nu, svårt sluta äta när man börjar. Det är så fint att bladen sitter kvar tycker jag.  Extrapris denna vecka, gäller att passa på.
Några olivoljor att välja på. Jag brukar köpa den som det är extrapris på, bara den är extra virgin. 
Ikväll blir det buffel mozzarella. Det är så gott när den är dagsfärsk, alldeles trådig och saftig. 
Det blommar fortfarande! 
Om man har en farlig katt ;-)
Jättesöt farbror med många snygga halsband, sköna tofflor och fjädrar i hatten!! Det gäller att ligga i, snyggt ska det va!!
På väg hem igen, nu är det uppför!!
Gulliga grannkatten, jag kallar honom Hampus eftersom vi har en likadan hemma som heter det!! 

vi hörs sen, ciaoo

#capri #mozzarella #bufala #bellavita #dolcevita #gatticapresi #svenskaresebloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA