onsdag 19 november 2014

Min kompis Riccardo

Satt på piazzan och väntade på att Anto skulle sluta jobbet, då kom min kompis Riccardo! Han satte sig brevid mig och höll mig sällskap.
Han har en stor trädgård där han odlar massa olika grönsaker. Just nu skördar han chilipeppar, peperoncino, som är så nyttigt och gott. Jag ska få en påse nästa gång vi ses. Roligt.
Vi satt och pratade säkert 2 timmar, det hann bli både mörkt och lite kyligt!
Anto kom och vi gick hem. Riccardo väntade på sina kompisar som just då dök upp. De träffas varje eftermiddag på torget och småpratar nån timma, roligt att de går ut och träffas och inte bara sitter hemma och ugglor. 

När de har umgåtts går han hem och då står säkert middagen dukad på bordet. Italiensk husmanskost på hög nivå. Varje dag. Vilken lyx!! 

Nu ska vi titta på film!! Natti. 

#piazzetta #lapiazzetta #capri #sunset #ischia #peperoncino #italienskhusmanskost #italianfood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA