torsdag 27 november 2014

Lurad!

Idag blev jag grundlurad!!

Kom en regnskur i morse så jag ställde in beachen. Sen kom solen fram och nu är det jättevaarmt!
Strålande! Snygg cerise-Dramaten alldeles ensam och övergiven!
Croce kallas denna plats, hörnet mellan via croce, via sopramonte, via matermania och via Tiberio. Vi ses alla Croce!

Sprang in på baren och tog en supergod kaffe, as usual

Italienarna är livsnjutare, klimatet perfekt för att kunna njuta året runt på baren

Espresso & Cappuccino: stile di vita Italiano!

Italienskt julgodis, finns att köpa på bit på baren, mmmmmm

Såna snygga ponchos springer alla runt i, finns i alla färger! Snygga! Om ni vill ha, maila mig så skickar jag eller tar med hem!

Bellissimo Salvatore som jobbar och står i!! Idag köpte jag en Fior di latte (mozzarella av ko) och lite mortadella.
Fina rosa blommor

Vilken utsikt vi har!! Juleljusen är på plats men är inte tända ännu, tror de tänder den 8 december. Lite senare än hemma!

Är så nöjd med min Evfa Attlingring som jag fick av min älskade son för 1 år sen!

Var till grönsaksaffären för jag behövde 4 morötter till en köttfärssås som jag ska göra imorgon.

Marta har fräscha godsaker

Solmogna tomater!

Var till Tavola Calda affären, Capri Pasta, de säljer färdiglagad mat, många som jobbar i krokarna går och köper lunch take away och jag köpte lite grönsaker. Allt är supergott!! 

Pizza med grönsaker. 
Ravioli capresi, ravioli fylld med ost och mejram, jag ska testa göra själv nån dag

Melanzane, aubergine
Min favorit Friarielli som också kallas Cime di Rapa i andra delar av Italien, en slags kål är det. Nyttigt och gott. 

Julgranarna uppe längs vägen men noll julkänsla, alldeles för varmt och soligt, passar inte in alls!! 
Inga andra tecken på att det bara är knappt en månad kvar, ofattbart.
Gjorde en grillad smörgås med mozzarella och friarielli, med extra peperoncino såklart. 

Mums!! Supergod!!
Varmt och skönt ännu!!

Ha en trevlig kväll!!





2 kommentarer:

  1. Den där chokladen såg ju alldeles underbar ut!!!

    SvaraRadera
  2. Ja..... den är nåt alldeles extraordinärt...nougat. Har du god choklad där?

    SvaraRadera

KOMMENTERA