måndag 24 november 2014

Dagen i bilder, underbar sommardag på Capri!

Hej på dig och välkommen in till min fotoblogg! Jag älskar bilder, så det här blir visst mer en fotoblogg, hoppas ok!!

Det har gått i ett, det gör det fastän jag är ledig!! Konstigt. Imorse kom jag iväg till stranden lite senare än vanligt, var tvungen att vänta på tvättmaskinen som segade lite..den tar sån tid!! Uff! Sen äntligen ner till min kära strand. Vi var cirka 30 pers, mest damer. Alla badade, men efter att jag sett en manet blev det mest snabba dopp! 
Det är HELT otroligt att vi kan bada den 24 november och att det är 20 grader varmt. Har haft sån tur med vädret. Men måste erkänna att vattnet börjar bli svalare nu, inte lika lätt o kasta sig i!
När jag gick hem knäppte jag lite bilder.. Det blommar fortfarande..
Casacaprese..
Små söta postlådor. Finns bara plats för ett o annat litet brev, inga stora reklamhögar här inte..och inget i A4 storlek..
Så cute!!
Fin gammal mur. Utan betong. Såna stenmurar är de finaste..
Är så avundsjuk på all bouganville..,
Tar alltid en paus här i backarna, dels är det skugga här och så finns det en vattenkran, gäller att fylla på flaskan...
Blank som en spegel..
Pampig grind med guldornament..
Nästan hemma, runt 16.30 tog jag denna vackra bild, när solen är på väg ner.. Vi bor på cirka 210 meters höjd över havet, så vi har värsta utsikten. O värsta backarna..;-)
På kvällen kom ett bud; Riccardo hade skickat hit en påse med färsk peperoncino och..
..vad jag tror är 3 omogna citroner. Eller vad är det? Normalt brukar man ju torka peperoncinon men Riccardo sa att man kan frysa den. Måste testa. Var tvungen att ställa ut påsen, den måste vara superstark för det killar i hela näsan!! TACK snälla Riccardo!

Nu blir det filmtajm, det betyder att det är sovtid för mig nu...så: 
Gonatt! Buonanotte!

#capri #faraglioni  #marinapiccola #peperoncino #azzurro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA