söndag 23 november 2014

Ensam hemma!

Hej på er!

jag är ensam hemma!! Anto har åkt till Neapel för att kolla på fotboll! Eftersom jag inte är skriven på Capri kan jag inte ta del av de rabatterade priserna som de bofasta har på färjorna och jag är för snål för att lägga ut 40-45 euro för att åka en snabbis till Neapel. För honom kostar det kanske 10 euro. Ibland känns det lite som ett fängelse, när jag väl kommit iland blir jag lätt stuck här. Inte så dåligt skulle många kanske tycka, men rastlös som man är, är det kul att se nåt annat ibland. 
För min del blir det lite söndagsmys med Nyhetsmorgon på TV4. Tänk vad roligt att jag kan sitta och se det live!! Lyx! Plura gör gubbröra, älskar det salta i gubbröra!

Jag har fixat lite här hemma, pysslat lite med hushållssysslor. Just nu är det sol-dis, få se om solen kommer igenom senare. Hoppas det, för jag måste ut o se om jag hittar lite vongole, musslor. Det är ju söndag och det är inte alldeles självklart att affärerna är öppna...här måste man planera!
Igår när vi gick hem plockade vi lite färska blommor, lyxigt. Jag älskar färgen, rosa-cerise-freak som jag är!! 
Jag är så supernöjd med min lilla vas som jag tagit med hemifrån. Jag köpte den på Svenskt Tenn på Strandvägen, vasen heter Ekollon. Perfekt storlek, tycker det är så sött med småblommor, jag behöver inte stora dyra buketter för att bli lycklig! 
Överallt nu bakas det nu saffransbröd i svenska tv program och på bloggar. Blir så sugen. Kanske sätter en deg och gör några kardemummabullar med. Älskar kardemumma. Godaste kryddan. Nåt jag alltid tar med hemifrån är kardemumma och kanel.

I eftermiddag ska jag hem till min svenska kompis Pia på kaffe och pepparkakor! Åhhh. Ser fram emot. Hon har bott på Capri typ 25 år så hon vet det mesta om ön och känner alla. 

Måste göra mig klar nu och gå ut till piazzan. Där står alla och hänger, pratar och visar upp sig, nyfriserade och eleganta som italienare alltid är! Imagen framför allt!

ciao ses sen!!

#svenskttenn #kardemumma #saffransbullar #ekollon #capri #nyhetsmorgon #tv4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA