fredag 14 november 2014

Turkost vatten, oliver & aperitivo idag på Capri

Vilket väder vi har! Kan knappt tro att det är sant! 14 nov och har badat hela dagen i min turkosa svimmingpool, cirka 21 grader både i havet och i luften, så det är som en vanlig svensk sommardag. 
Läste i en veckotidning om Hot Stone Massage, om hur nyttigt det är för kroppen. Verkar avslappnande avstressande bra för immunförsvaret mm.  På min strand finns ingen sand utan småsten och vi brukar köra hot stone massage på varann. Gratis. Behövs inget SPA 😊😊
På väg hem köpte jag lite godsaker av den här killen som kom med sin lilla affär. 
Han kommer bara nån gång i veckan så det gäller att passa på. Köpte gröna oliver, gaetaoliver och svarta oliver med peperoncino (starka). Och 1 kg mandel. 
Hade inte mage att gå hem (och in) när det var så fint så jag satte mig på en bar och tog en aperitivo. Njöt av lugnet, solen och utsikten ut över havet. 
Där är vulkanen Vesuvio, det var den rackarn som hade ett utbrott 79 eKr och som begravde staden Pompej
Nu lite relax efter duschen, sen blir det pasta med gorgonzola och valnötter. Hörs imorgon!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA