fredag 1 maj 2015

Solbad, citroner och mer sol på piazzan

Nu är det verkligen sommar! Det är badkläder som gäller och några enstaka våghalsar kastade sig till och med i havet, fastän vattnet ännu är ganska kallt!


Denna del av Capri heter Marina Grande, alltså på den sidan av ön där hamnen ligger. De höga kullarna som är i bakgrunden är fastlandet, Sorrentohalvön. Ganska nära men för långt för att simma!

På väg hem stannade vi till på piazzan och tog en glass och njöt av de sista solstrålarna. Vi träffade Riccardo 70 plus, min kompis som jag får grönsaker av, och stod och tuggade med honom en stund. Det visade sig att han ser på matlagningsprogram på förmiddagarna, han får mycket inspiration, det hade jag aldrig trott! 
Halva Anto är med på bilden med.. ;-)

Jag älskar allt som har med citroner att göra! Skulle jättegärna kunna tänka mig ett citrontak i gången som här på bilden. Fint eller hur?

När vi kom hem tog jag en dusch och smörjde in mig, det behövs efter en dag på stranden. 

Sen gjorde vi iordning lite middag, idag blev det penne med gorgonzola som primo och salsiccia med broccoli som secondo. Ett par glas rött och nu snart i säng!!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA