söndag 17 maj 2015

Sovmorgon & skaldjur


Söndagsmorgon med slapp i sängen!
Vi tog det lugnt imorse, jag är ju oftast uppe och hoppar vid 
sex-tiden så idag tvingade jag mig att ligga kvar 
till sju ;-) - vilket är sovmorgon för mig. 
Kaffe på sängen, lite morgontv - skönt för en gångs skull. 
Lakanen köpte Anto på Åhlens i julas, söta tycker jag!

Kaktusar i en trädgård nära hemmet, stora kaktusar, 
närmare bestämt gigantiska kaktusar! 
Jag tycker de är vackra att se på så här, undrar hur gamla de är egentligen, men jag skulle inte vilja ha några kaktusar hemma hos mig!! 

Ska man tro på Feng Shui ska man inte ha något vasst runt sig, 
inte kaktusar och inga andra vassa saker eller ting!

Jag tycker ju att rosor är så vackert men nu har det gått 
så långt att jag inte ens planterar rosor på balkongen hemma, 
just bara för att de har taggar.....överdriver jag nu? 
Har det gått för långt? Måste jag läggas in? 
Jag tycker ju om rosor men det är det där med taggarna...

Croce
En vacker port - en vacker ingång till någons hem på en sidogata i Capri centrum.

Jacky Bar som tillhör hotell Tiberio Palace, ligger på hemvägen.
Jacky från Jacquiline Kennedy Onassis skulle jag tro, jag gissar nu. 
Hon var ju stammis på Capri!
På det glada 50 och 60-talet var Capri verkligen en jetset ö, 
gräddan av gräddan med kändisar från hela världen frotterade sig med varandra på denna vackra ö i Medelhavet!

Capri är fortfarande lite av en jetsetö, det mesta är väldigt dyrt vilket gör att många som har gott ställt kommer hit. 
Men numera kommer även lite mer vanliga turister hit, jag är ju här till exempel, trots att priserna generellt är höga! Och många kommer hit på dagsutflykt, de har sin bas i Sorrento, på så vis slipper de i alla fall betala hotell på Capri. Smart!

Snygg tunika
Kollade lite mer noga på denna tunna, går förbi den varje dag, gjord i svalt, tvättat linne, skulle passa mamma men priset passade oss inte så bra så vi tänker på saken..

Söndagslunch, då passar vi på att äta det vi tycker 
om allra allra mest, nämligen skaldjur.
På väg hem gick vi till fiskhandlarn Gianni och köpte lite 
blandad kompott, vongole, cozze och några räkor. 
Blev visst nån liten bläckfiskbit med ;-)

Hej på er ;-)
Ska berätta om skaldjuren sen, nu ska vi titta på ett natur/kultur tvprogram som heter Linea Verde, "den gröna vågen" typ. 
De besöker olika regioner i Italien, berättar om traditioner, 
historia och mat speciellt för orten, ett superintressant 
program tycker vi båda!

Hörs sen, ciaoooo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA