tisdag 19 maj 2015

Posten



POSTEN PÅ CAPRI

Jag vill inte generalisera, men ofta är det så att statliga instanser är lite förfallna och funkar sisådär, speciellt här i södra Italien. 
Posten på Capri är i alla fall ett undantag!
Jag går förbi varje dag och har sett att det ser fint och välskött ut - utomhus i alla fall, har jag tänkt!
Det finns t o m en fin byggd ramp för rullstolsbundna.

Livskvalité för mig är att även när man bara ska göra nåt så simpelt som att gå till posten är man omgiven av allt vackert och en fantastisk utsikt!

Visst är postbilarna söta, de vita?! De går på el såklart, mopparna är också Postens, tror de går på el med, men jag ska inte svära!

Häromdagen gick jag in för jag skulle betala en räkning och jag måste säga att jag blev förvånad;
Air condition fungerade, det var svalt och skönt därinne samtidigt som ac:n gick helt tyst!
Ett bra elektroniskt kösystem, man tar en lapp i kön man vill stå i, beroende på ärende.
Det fanns ordentligt med sittplatser.
Det var helt tyst därinne, ibland är det väldigt hög volym här i Italien, folk talar högt, maskiner som går högt, ofta eko i stora lokaler mm.
Det var städat och fint, rent och fräscht!
Allt gick väldigt fort och smidigt och det tackar vi för såklart!


Idag ska det bli superfint väder och imorgon ska det regna så jag tror faktiskt att jag blir tvungen att gå ner till stranden ändå...idag blir det nog på sydsidan, Marina Piccola. 

Hade tänkt pausa egentligen..men..får passa på! Har hört att det är kallt, regnigt och blåsigt hemma, ryser när jag tänker på det, vill inte!

Vi får se om Pia hör av sig för en fika, om hon hinner, i så fall kan vi smaska på min äppelkanelochkardemummakaka! 
Den blev faktiskt jättegod om jag får säga det själv, tog Leilas recept från nätet, uteslöt mandelmassan men la till kardemumma! 
http://www.recept.nu/leila-lindholm/kakor-tartor-bullar/agg-mejeri/gammeldags-appelkaka/

Ikväll blir det skaldjur igen så snart ska jag gå och köpa lite vitt, gott vin, Santa Margherita, och lägga på kylning - hade tänkt köpa det redan igår men då var det slut, hoppas det har kommit in nu. 
Tror jag gör en bruschetta till förrätt.

På väg till stranden ska jag gå förbi Benetton och byter t-shirtsen till sonen, hade köpt en rosa och en vit men den vita är slut i den stora storleken så jag får välja en annan färg. Det finns många fina, det är sån där tunn, skön, sval kvalité, jag hoppas sonen ska trivas i dom.

Han ska jobba ganska mycket i sommar, förutom sitt ordinarie jobb ska han åka med på Måns Z turné och hjälpa till. Kul för honom!

Nu till helgen är det ju final i Eurovision, hoppas italiensk tv sänder det så jag kan kolla och hejja!

Vi hörs senare, glöm inte att prenumerera på inlägg, "Follow by email" längst ner på sidan, jag kan inte se vem som gör det så du är helt anonym!

Ciaoo!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA