torsdag 7 maj 2015

Shellack & Fiskmeny

Hade en härlig eftermiddag hemma, satt på min mur utanför dörren och tog en aperitivo i solen, blev ett glas iskallt vitt! Hade radion på inne som lite sällskap!
Innan jag åkte ner hit så gick jag och gjorde mani- o pedicure och la permanent lack, shellack, på händer och fötter. Är mycket nöjd, nu har det gått nästan 3 veckor och lacket sitter som berg, inte slitet alls! Gjorde det hos Feet & Nails på Sveavägen, Stockholm.
Ser nu att det ser lite slitet ut närmast nagelbandet men det är bara fotot som blev så.
Likaså tånaglarna, än så länge perfekta, de brukar bli mycket slitna om jag har vanligt lack, måste bättra på varje dag. Det är småstenarna på stranden som sliter. Vi har ju inte sandstrand här, som tur är!!

Gick till min kompis GIANNI (han till vänster på fotot) på via le Botteghe och köpte vongole 

700 gram vongole, min favorit! Fräs upp på hög värme i olja, vitlök och peproncino. Finns inget godare!

Till secondo fisk, Orata i ugn. Jag lägger in lite hackad vitlök och persilja i magen på fisken och dekorerar lite med tomater och persilja, det är allt. Sen kör jag den i ugnen på 200 grader i cirka 20 minuter. Lägger upp fileerna och smaksätter med en strimma olivolja bara, gott och enkelt. Vi gillar det enkla.

Persilja är gratis, visst är det bra? När man handlar säger man bara att kan jag få lite persilja och så får man det och det kostar inget, likaså stjälkselleri. De har ogrässtatus, för mig är det lyx!!
Man får ganska mycket persilja, kan inte använda allt på en kväll så jag brukar sätta kvistarna i ett glas vatten så håller de sig några dagar. 

Via Roma på Capri!

Får det vara lite citronsaft kanske? 


Gjorde en kladdkaka, inte så fint foto, hade inte hunnit pudra den med florsocker ännu...
Efter middagen gick jag och kastade sopor, här får man ju bara kasta sopor mellan 21-05, det får inte lukta illa när turisterna är ute och spatserar, bra att de månar om turisterna. Eftersom jag hade en del fisksopor, skal och annat var det lika bra att bli av med det, vill inte att det ska lukta fisk hemma hos oss hela dagen imorgon. 

Himlen ser ut så här ikväll, randig.

SOV GOTT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA