lördag 9 maj 2015

Uppe med tuppen - bokstavligen!!

GODMORGON!

Jag vaknade som vanligt väldigt tidigt, har aldrig varit ens en sjusovare...men här är det ännu lite svårare att sova på morgonen pga att två killar står och skriker hela tiden ;-) Oavbrutet!! 
Väldigt nära oss finns nämligen en hönsgård med två tuppar!! Eller om de har hand varsin hönsgård, det vet jag faktiskt inte. De är i alla fall två och de gastar ikapp!! Mamma Mia!!

Nåja, bara att gå upp, kuckeliku, klockan är sju ;-)

Många som kommer till Capri ser tyvärr bara piazzan och upplever bara lyxaffärerna, att det är crowded och varmt! Capri är så mycket mer! Det är som om vi bor på landet fastän det bara är 10 minuter ner till piazzan! Fråga mig, jag vet!

Passade på att föreviga denna soluppgång precis utanför vår dörr. Vackert så det förslår, med utsikt mot Amalfikusten! Har aldrig sagt att jag klagar..eller? Känner mig lyckligt lottad!
Restaurang Le Grotellle, vilket läge!! Och världens godaste pizza!

Nu ska jag ut på byn! 

Ciao och ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA