måndag 25 maj 2015

Finbesök från Neapel



Help, hinner inte blogga!!

Solnedgång bakom Ischia!

Så här fint var det igår kväll när jag var nere vid piazzan för att möta upp vårt besök som kom med sista färjan!


Otroliga färger!


Systrarna Miky och Stefy älskar Capri precis som jag!


Dom har höns hemma, lyxigt för mig att få dagsfärska, ekologiska ägg direkt hitlevererat!


Å vet ni vad de hade med sig??? En solstol till mig! Äntligen en solstol som jag kan sitta och sola i de dagar jag inte har lust att gå ner till stranden. Eller de dagar då solen kommer fram sent, då jag tycker det är för sent för att gå ner och bada. Man kan fälla ryggstödet med så man kan halvsova i den. Ser fram emot det jättemycket!


Visst är den fin? 

Mina platta köttbullar!


Imorse medan tjejerna fortfarande sov tog jag hand om lite köttfärs vi hade i kylen, blev en blandning mellan pannbiffar och köttbullar, små men platta. Med mycket persilja i!

Jag har plockat blommor!


Jag tror de ljusgula är Kaprifol, de doftar så starkt att jag knappt kan ha dem inne!

Tjejerna var på lite kulturellt imorse, Villa Lysis och Villa Jovis, och eftersom jag var på exakt samma sak igår så hakade jag inte på, det är en bit att gå och mitt ben värker lite på nätterna, efter fallet.

Satt lite på piazzan och njöt av en jordgubbsglass istället!


Hus med hål!!


Tycker det där huset med hål i ser kul ut, skulle vilja veta mer om det, varför de har byggt hus med hål i t.ex. Bara snyggt eller till någon nytta? Syfte?

Kyrkan på piazzan är så vacker!
Det är det där vita mot den blå himmelen som jag gillar!


Capri - romantikens ö


Hit kommer otroligt många par på bröllopsresor och många gifter sig faktiskt här med. Om det skulle vara aktuellt för er kan jag förmedla kontakt, det är mycket praktiskt som ska fixas. 

Vet nu att kommunen erbjuder borglig vigsel på tre platser i det fria men då kostar det 500 euro extra, en väns dotter ska gifta sig i slutet av juli. Ok, det kostar lite men då får man hela kittet på köpet, utsikten, magin och allt! Tänk på saken! Kan vara nåt kanske?

Min lilla kompis längs vägen hem. En jättesnäll katt med tanig röst som jag brukar ge lite torrfoder! Den jamar som en kattunge, men vet inte om det är en flicka eller pojke. 


Som Lalehs album; COLORS!


Det här lilla stenhuset är väl gulligt?! En superfin buoganville har de med och en fin trädgård. Det är LYX!


Förutom att jag älskar stenmurar, älskar jag stenhus med! Vackert!

Nu börjar buoganville-häcken blomma, kommer att krylla av lila blommor och det är bra för då har  jag alltid färska blommor hemma i vaserna. Knycker lite då och då.


Några bilder på min väg hem.



Lite svagt uppåt hela tiden.



Och sen sista raksträckan!

Kolla den här kaktusen, vilket spröt!


Jag sa till Anto; att dom inte fäller sprötet, det har ju jättestora vassa taggar nere mot krukan. 

Men det går inte!!! 

Det ska komma en blomma längst ut på sprötet visst. Nån gång. Snart.

Den blommar så sällan, han tuggar om vart tionde år men jag vet inte jag, om det är svammel eller inte, nu går vi i alla fall i väntans tider!!

Hoppas blomman kommer snart så jag hinner se den!!

Ikväll ska vi äntligen äta middag på Palette, rapport kommer imorgon.

Ciaooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA