söndag 31 maj 2015

Sista dagen!


Fin kaktus i naturrutan idag!







Det ser nästan ut som om trafikpolisen, il vigile, "vaktar" Capriskylten..


Han stod blick stilla brevid skylten... en lång stund.   

Eller om han kanske stod och höll koll på den enda lilla rondellen som finns i Capri stad.


Den stora vägkorsningen!!

Den högra vägen går ner till hamnen Marina Grande, vägen med moppen går upp till Anacapri och den vänstra vägen ner till Marina Piccola. Jag kommer från Capri piazzetta men det är ungefär hit som bilarna kan åka, sen är det stopp. Denna plats heter i due golfi, de två golferna, den smalaste delen av ön där man ser ner till havet på båda sidor av ön, därav namnet. 

Kommer det 10 bilar samtidigt, från olika håll, blir det väldigt rörigt, då måste vigilen gå fram och vifta och blåsa lite i pipan!

Finbesök av Costa Crociere!


Den här helgen har det varit packat med folk, många från norditalien har jag hört på accenten, alla uppiffade till max, de flesta tjejerna hade långa klänningar, långt rakt hår, jättehöga skor och ankläpp! ;-) Inte alla men många!

Det är långhelg, imorgon måndag är det en klämdag för på tisdag den 2 juni är det helgdag, Italiens nationaldag! De firar grundandet av republiken Italien år 1946. Det är därför det varit så mycket folk, packat på alla barer och restauranger. Bra för affärerna ;-)

Den fina vita kyrkan på piazzan!


Efter sex veckor är det nu dags att åka hem. Tiden har gått både fort och sakta samtidigt. Å ena sidan har tiden flugit förbi, känns som jag stod i Neapel igår och väntade på färjan över till Capri men om jag tänker tillbaka på olika tillfällen känns det till exempel som en evighet sen jag höll på och skalade kronärtskockor.

Kan hända att det nu blir en liten paus i bloggen, hemma kommer jag har fullt upp med annat men jag har fortfarande några saker som jag kommer lägga ut, som jag har sparat till sen!

Har ställt klockan, upp tidigt imorgon.

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA