tisdag 5 maj 2015

Jordgubbar alla italiana

Ikväll blir det jordgubbar till efterrätt!

Jag tillreder dem så som många gör här; pressa 1 citron i en kastrull, tillsätt 1,5 msk socker, låt koka upp så sockret smälter. Blanda ned skivade jordgubbar och låt stå i kylen och kallna! Mums.
En del har i vitt vin med men jag föredrar utan. Smaksak.

Ikväll blir det pasta med färska champinjoner och parmesan. Både Anto och jag är stora fan av svamp! Jag stekte upp dem med lite lök bara, förbereder lite eftersom jag är på väg ner till stranden. Idag visade de på tv att det ska bli 29 grader!

Enkelt rätt för här säljs färdigskivade champisar, bekvämt!

Gjorde iordning min lunchmacka, min panino. Idag blev det med mortadella, en bit ost, morötter och rucola.

I Sverige är vi ju väldigt duktiga på återvinning och sopsortering men jag har aldrig sett att man samlar in matolja. Kanske ett tips nu när alla använder olja, så skulle vi kanske slippa stamspolning...jag har just haft det hemma hos mig!

Iphonen är fulladdad, jag har gympaskorna på så nu drar jag, tar drygt 30 minuter att gå ner till havet, vi sitter på 220 meter över havet cirka och det är kringelkrokarvägar ner. 

Önskar er alla en underbar dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA