onsdag 13 maj 2015

Ordning & reda

Här på Capri är det för det mesta rent och snyggt, de är väldigt noga med det. Vilka turister vill komma till ett smutsställe?
"Cleaness and silence are indices of civilization. Please respect them"

Så här ser våra sopbilar ut, inte är det stora...så det blir några vändor. De går på el såklart och kan inte vara större eftersom vägarna är så smala.

Min närmaste bar, där jag kan inta frukost om jag skulle vilja, kvartersbaren Lindos!

Ingången till min supermarket, Dramaterna står fint uppradat utanför. En Dramaten är ett måste här, alla har minst en Dramaten

Frukt & grönsakerna på supermarket, fint upplagt. Man får inte ta själv, man säger vad man vill ha så fixar fruktkillen ;-) 


Postlådorna ser så kul ut, pyttesmå, går inte i mycket i dom inte ;-) i alla fall inga stora luntor med reklam. Har faktiskt inte sett någon reklam alls här, bra tycker jag, bra att spara på lite papper med, spara på jordens resurser.

Här är mozzarellan som vi ska äta till middag, en mozzarellafläta. Jag har redan smakat på den, mmmm ;-)

Den lilla svarta katten är arg!
Den bor vid busshållplatsen där den har sitt revir men idag var den tvungen att dela på sopkorgen med en fiskmås, eller om det kanske var en trut, de är stora!!

Nu ska vi äta middag!! ciaooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA