söndag 10 maj 2015

Sol, bad och carbonara!

Kepan på och för det mesta även solglasen, jag ser inget annars med mina ljusblå ögon! Solen!

Havet! Il mare! Jag skulle aldrig kunna bo långt från en sjö eller hav!! Jag MÅSTE ha närhet till vatten. Och då menar jag inte vatten att dricka! Men det måste jag såklart också ha! Tillgång till dricksvatten alltså ;-) 

Zonterapi pågår ;-) Vi är ju vana nu att springa på dessa små stenar men det ser faktiskt rätt komiskt ut när turisterna försöker gå på dem..stackarna!

Har bestämt att jag ska köpa en fin vilstol som jag kan sitta och slappa i här hemma! Gärna rosa!

När vi kom hem gjorde Anto Carbonara!
Så här gör Anto Carbonara;

Knäck två ägg i en stor skål, vispa dem lätt med en gaffel

Stek bacon eller liknande knaprigt, häll av fettet
(han brukar använda lardo)

Koka pastan (spaghetti) men ta av den 2 minuter innan den ska vara klar, häll av vattnet

Blanda pastan, bacon och riven parmesan med äggen i skålen drygt nån minut så blir pastan perfekt al dente

Peppra rikligt med svartpeppar!

Buon appetito!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA